Rotterdammers vragen blijvende aandacht voor Oekraïne

11 July 2024, 20:01 uur
Rotterdam & Regio
mainImage

Een groep Rotterdammers, vergezeld door inwoners van Oekraïne die hun land zijn ontvlucht, hebben aan het einde van de middag voor de ingang van het stadhuis aan de Coolsingel hun medeleven betuigd met de slachtoffers van de raketinslag in Kiev waarbij een kinderziekenhuis werd getroffen. Niet met een overdadigheid aan spandoeken of geluid, maar via een rustig samenzijn vroegen de demonstranten aandacht voor een blijvende steun aan het 44 miljoen inwoners tellende Oekraïne dat aan het begin van deze week een van de zwaarste aanvallen van de Russen moest ondergaan.

De locatie van het stadhuis was uitgekozen omdat het de tweede dag was van de behandeling van de voorjaarsnota in de gemeenteraad en zodoende alle lokale politici en leden van het stadsbestuur aanwezig zijn.